Wednesday, May 12, 2010

cinta pada allah tak tua, tak layu....dan tidak mengecewakan..

alhamdulillah....
hari ini 2 hari selepas kejadian malam itu..
aku lebih tenang...
tenang hati...
tenang jiwa...
kucuba bawakan diriku dekat pada allah,tuhan yang telah menciptakan aku..
sungguh...aku begitu bahagia....
ya allah..
jauhilah hambamu yang kotor dan hina ini dari terus ke lembah yang hina...
tidak sanggup rasanya disenntuh api neraka..
takotnya pada kemurkaanmu adalah segala-galanya..
wajarkah menggadaikan maruah serta kesucian diri hanya kerana cinta..
jahilnya aku..
bawalah aku ke jalanmu ya allah.
andai dia tercipta untukku.
kurniakanlah dia ketaqwaan serta kecintaan yang tidak terhingga..
agar dia bisa membimbingku..
namun jika dia bukanlah jodoh yang baik..maka jauhilah aku darinya agar aku tidak mengulangi
dan terus memandang ke hadapan...
rindukanlah hati ini lebih kepadamu ya allah...
bukan dia..
dengan nama allah aku bersumpah...
menepis segala kemaksiatan yang cuba mendekatiku...
bantulah aku ya allah...
kurniakan sedikit kekuatanmu
kepada hambamu yang lemah ini.....

kepada si dia..saya mendoakan agar awak kembali ke pangkal jalan...saya mahukan lelaki yang melindungi saya,bukan yang merosakkan...saya mahu lelaki yang yang bukan sekadar menerima tetapi juga memberi..saya mahukan lelaki yang boleh membuat keputusan untuk saya bukan yang membiarkan saya membuat keputusan untuk semua....saya mahu lelaki yang menegur dan menasihati saya dari melakukan maksiat bukan lelaki yang mengajak saya lebih ke arah kemaksiatan.

No comments:

Post a Comment