Saturday, December 26, 2009

cuti yang x diduga.......=P

malam ni aku n famly baru sampai dari cameron highland....4ari lepas kami bertolak g kelantan. kat cna kami 2 ari 2 malam gak la....n aku sempat jmpa member lama aku kat bachok....member plkn..rindu plak rasanya zaman plkn. x sangka dah 2 tahun masa berlalu..tapi kami still berhubung. linda beriya2 nak jumpa aku tapi...i'm sory linda,xder jdoh nak jumpa....i can't wait for u...insyaallah ad rezeki datang cna lagi..kita jumper ea cayang..Bila plak xleh nak jumpe coz ngah time blaja g...blom cuti...pian.askif...erm xde kabar brita..malas plak ganggu...dah de makwe kot...susah nak ajak lepak..fazli???erm...xyah kot....xpenting.....tp as a friend x salah jmpa kan...hihihi..tp x teringin pon...sebab saye rindu seseorang yang jauh nun d saneee...last day kat kelantan kami g umah toktih...erm xtau nak pakai baju apa..ye la dorang tu orang yang jenis pakai purdah,tutup suma tinggal mata ja...adushhh,baju aku tuh dah la suma nipis kain dye n menampak bentuk "pancit" huhu...so aku pon pkai la jeans n baju labuh wana itam n tudung itam...waa...dah gaya ala2 dorang dah...serba itam....tinggal nak tutp muka ja..hahahak....hurm..tp di sebalik purdah dorang tu,muka dorang masyaallah..lawa nyerr...yang tertutup tu la yang cntik kn...erm..

pas g umah toktih kami beransur bertolak...tetiba ada yang bersuara nak g jalan2 cameron...abah pon ckp jom je la...g jln2 tgok jlan...nnt balik...sbb x penah g langsung. ehh abah ni dya ingt cameron tu dkt haper...stakat nk pegi balik hari...bertolak kol 3 lebih gak...then kol 7 x sampai2 lagi..suma dah cuak...dah la jalan sunyi...jalan bengkang bengkok lak tu...kalo bengkang x per gak...leh makan...hwahwahwa...sambung blik....abah pon tanya aku btul ka ni kak?? sudah aku pon ckp je la btol la ni....konon tau. act, aku xpenah tau pon jalan2 nih....lagi pon selama ni kalo datang mst nagn bas,atas bas pon tdo ja...bukan nya aku drive,buat ape aku bersengkang mata nak tgk jalan...haha...jalan punyer jalan...smapai la kat kawasan cameron....tp xtau plak nak tdo mana. datang pon tba2,xtmpah otel...xtau jalan lak tu...dalam pkul 9,benti kat satu kedai makan ni...pas makan dah xtau nak g mana. otel suma penuh.abah kata tdo kat surau blakang kedai makan tu je la...erm aku x kisah mana2 ja...aku dah biasa....tapi adik2 aku suma x mau....sumer sejuk.erm aku malas ckp byk trus ambik telekung aku dalam keta g solat jamak kat surau blakang tu...xder la besar mana ...bleh duduk dalam enam orang camtu....pas solat aku bca sket surah dalam al-quran yang ada dalam sarau tu..pas bca tu mata aku dah berat. so aku pon lelap la kat ctu. sampai la mak pgil aku kluar coz nak g tdo umah paksu azim. sedara bau2 bacang abah...ntah x penah kenal pon...ikut je la....alhamdulillah ada jgak tmpat bertduh. malam tu tdo lena gla,siap ngn tlam n selimut tebal....waa nikmtnya.

hari ni kami g jalan2 kt princang..aku bwa famly membeli2 kat tmpat geng klas aku wat trip sem lepas.....kt ctu la kami jln2,makan...pastu g strawberry farm..aku x puas ati tol la..coz x jmpa lgsung bunga rose ...ahhh..tension...nak rose putihhh....kecewa,upset,disappointed,pastu time pjlanan blik ikut jln ipoh,kami singgah jap tea shop...best jgak coz cntik pemandangan dya n bleh turun kt ladang teh tu...waaa...luasssnya..
then truskan lagi pejalann......n aku dah pening perut,senak kepala...!@#$%^& aku tdo sampai la sesampainya kat umah..huh....sampai abang call pon aku x sedar....sorry..=)..hurm da..sekarang my eyes can't sleep....my god...

No comments:

Post a Comment