Monday, December 14, 2009

bila kita tahu orang yang sayang kita, dah menjauh kita.....kita pasti sedih...
inikan pula....sorang ayah yang kita sayang tmarah2 kita....but kta orang marah tnda sayang..
tp masihkah layak seorang anak gadis yg berusia 19 tahun di tengking2....akukah yang salah?
atau aku d takdirkan untuk sedih sedih dan kesedihan selamanya........sampai bila...

dulu masa kecik pon aku sedih jugak....bila aku sedih aku selalu mintak biar ada putera raja yang bawa aku pergi dan jadikan aku seorang putri yang bahagia...tapi tu masa kecik...then bila da besar sket...aku da sekolah menengah...aku sedih lagi....sebab x der saper ambik tau aku.....cume ader kawan karib,ilia....tapi dia sekadar mnjadi pemerhati je la....xleh wat ape...pegi sekolah pon sama2...tapi sekejap jer sebab lepas tu basikal aku rosak..xder orang nak baiki...pegi sekolah jalan...balik pon jalan tengah2 terik....tp aku x penah nangis sebab aku xnak mak sedih. tiap minggu cikgu pk hem akan datang cari aku kat kelas sebab aku  blom bayar yuran...sapa nak kasi duit kat aku??tapi aku tak nangis jugak...sebab nangis cam anak kecik...aku da besar...sebab selalu balik jalan tengah terik kasut aku yang dah dua tahun tak tukar dah mula menampakkn jari kaki aku...ermmm...pe bleh buat..aku x de duit nak beli...abah kt mana time tu? dia t ak penah ambik tau pon...balik kadang2..tapi kalau balik pon cume tau marah jer...benci sangat ke kat aku.....=(tapi aku sayang abah...bila dah sekolah asrama... aku sedih lagi sebab tiap hujung minggu mesti ada makayah kawan2 aku yang datang lawat bawak mkann...tp aku x penah pon,.....yang jd penyeri hidup aku lima orang sahabat aku....masyi,pja,ida,amy,shima.....walaupon kadang2 gadoh...tp baik balik....aku sayang korang..masa tu bila aku sedih aku harap bila aku dah abis sekolah...dah besar aku x sedih lagi....dan aku akan jauh dari semua kesedihan aku...tapi....sekarang aku dah abih sekolah.....aku jauh dr semua...aku suka kawan...aku suka saiful...aku suka kulinari...aku suka tgk gelagat kawan2 aku...walau kadang dorang gaduh,umpat,mengata,sindir,, tp aku tau dorang syg antara satu sama lain...tapi aku sedih juga bila dah selalu sangat gelak...

No comments:

Post a Comment