Sunday, July 26, 2009

kesabarannya teruji??

hari isnin...
aku ada klas masak ari ni but sebelah petang n dye plak sebelah pagi..time kitchen aku kul 4 sampai 8 mlm.. sumpah penat! dah la dgn kasut berat nk kene balik nek bas repit lagi, then trun bas jalan masuk smpai kolej mutiara tingkat 4 pulak...ya allah. penat yang amat!! aku ni dah dahaga tahap babing dah...ais...aiss...air ais..tolong la.. tp malangnya mana da peti ais kt umah nih...bod*h...aku pon send la sms kt minah pikah yg pg date ni suh bli ais...then bla dye balik..masyaallah..dye x baca pon sms tuh...adoiyai...sian akuh
then bg mengurgkn tkann d jiwa aku pon mngadu kt abg syg akuh yg sorg ni...then dya call...huu..dye ckp jp g dye krimkn milo ais kt leha kasi kt aku...ya allah sumpah aku syg kt dya! hahaha...terover plak.

hari selasa...
dya ajak aku dinner. awlnya aku jnji ngn peeka nk g kuar ngn dya mlm ni...cari makan. tapi dsbbkn abg syg aku ni da ajak kuar...org nk blnja plak xkn nk tolak..wakaka. so aku heret skali ngn minah peeka ni skali..hoho...mlm tu aku panas gler bla time aku perang ckp ngn dya, peeka sebelahkn dya...aduh..lagi gua panas...rasa cm nak blik cmtu ja...tp aku kn cm tuh...relax izz...relaxx.... pikir cmne nk knakn dya blik. tba2 member lama plkn aku lalu...n mkn kt kdai yg sama...so ape g..rezeki!! aku pon bgun r n trus g kt meja dak tu,sembg2 ngn dya...kasi abg syg aku tu panas sket...bia dya tau sapa aku...!ini izz la... dah abis byr. kami jln smpai dpn seven E. aku rsa cm nk mkn sluupy jerk..haha..so aku pon msuk ar kdai tu dan mengisi sluupy tu dgn rakusnya..wahaha..then tiba2,dya yg bayar...??waaa....bia btul. x sgka, x pecaya....sjak bla mamat ni jd gentleman plak nih??mimpi ape???

hari rabu..
dye ajak aku kuar lagi...coz sok kononnya nk aku nk balik dah...uitm cuti sbb di sahkn ada student h1n1...huh..sian kn sape lah dak tu...bertabah je la. so, dya ckp sblom mkn nk antr leha n kak intan g tmpat keja dya dlu dgr cramah..so aku pon ok je la. then bla dah smpai can prut aku yg gastrik coz x mkn g ni bt hal...sakit gLa. dya ajak aku nek opis dya skali..aku xslesa lak..malas rasanya. opis dya ting. 3. aku nek gak coz sume suh aku ikut skali..aku pon nek la..tp aku x msuk dalam...aku nk duk luar...segan la aku..bkn ada kena mngena pon. dya pon mengalah gak akhirnya. dya psan kt aku suh duk diam2 kt ctu... tp..huhuhu, bla dorg msuk dalam ja..aku trus bngun n kuar dri ctu...bosan la aku kt ctu sorg2 cm org bodoh ja..so aku pon mrayau2 la kt kawasan perda tu...cntik plak bangunn yg da lmpu2 tu...jauh aku berjalan...dr opis dya..haha..biakn dya...sapa suh bawak aku. dari jauh aku nmpk dya duk kehulu khilir cari aku..huhu..sian dya...nak call xleh coz dua2 phone aku kt dya..erm nasib la encik saifuddin oi...aku mula mengatur lgkh nk g kt dya..tp tba2 akal jht aku dtg,aku nk tgk serisau mna dya bla aku hilang..hehe..kesian lak haku tgk dya...lama aku biarkn dya cmtu...stgh jam jgk la...jahatkn? then aku mlngkh ke arah opis dya tp aku bt2 cm x nmpk dya..then aku trus ja jln ke arah bgunan swiss lak..aku rsa da org kt blkg aku..aku tau mst dya..aku tersnyum..dalam ahati aku...kesian dya...=) dya jalan seiring ngn aku.. n tnya mana aku pegi.. aku pndg dya..berpeluh2..kt dahi dya...ya allha kesiannya dya.. hurm..izz2...nakal ang nih!hak3. aku pon gtau dya yg aku bosan..ternyata dya risau gLa dgn apa yg aku bt td...tp sedikt kekasarn pon xada dalam nada suara dya...betapa sabarnya dya mlayan krenah aku...erm..mana nk dpt laki cmni yg oi.. satu dlm sribu. aku peluk lengn dya supaya aku bleh menenangkn smula hati dya yg berdegup kncang, penat+risau cari aku...:) aku dpt rasakn dya terlalu sygkn aku. aku pon dah jatuh syg kt dya.mlm tu aku nmpk dya hensem sgt,smart, kemas...perfect. aku suka dya dgn berbaju kemeja yg mmg size dya...xbsr, x sendat..elok2...ja. tapi macam mana pon dya, aku trima dya seadanya dya.tapi x penah skali pon aku puji dya..huhu..egokah aku?? btul kata akak blik aku..mmg aku ego..ssh nk mluahkn apa yg aku rsa..sbb tu la aku x phn puji dya...

hari khamis..
aku still x balik lagi coz aku pikir nk stay umah mak ngah kt perda. so aku pon g la umah dya...kul 6 aku tgu..kul 8 bru pngah n mkngah dtg ambik. fuh...gler kejap aku tgu..haha..sabar2.. malamnye aku da jnji nk kuar ngn abg syg aku sorg tu...dye ajak tgk wayang...aku on jer..tp mlangnya da lmbt ..maunya xlmbt... g jusco jln..pastu kteorg pon g la mkn kt mcD..dye gelak tgk cra aku mkn..ye la,dah burger tu tebal sgt, cmna aku nk buka mulut luas2..huhu..kena ar jga ttatertib permpuan mlayu hak3. da abes mkn kteorg g karaoke...then dya antr aku g kt mkngah coz mkngah de kt karaoke sebelah..haha..bapak ar...nsib x kntoi...

hari jumaat...
dye keje pagi...p buat khursus pe ntah kt kulim. dya jnji nk bwa aku g tgk wayang mlm ni...coz smlm x smpt..so aku ckp la jgn lewat cm smlm...so kteorg pon jmpe la pda mlmnya...dya kelihtan segak mlam ni dgn baju kemeja hijaunya...aku sukaaa!seriously! even dya peluh2..huk3...gilakn aku..erm...cmna la dya leh syg kt owg gla cm aku ni...mlm tu aku plak yg wat hal...xmo tgk wyang coz da lmbt..da pkul 9. pkngah da psn kt aku suh blik awl...so..aku pon ckp kt dya lenkali je la...dya cm terkilan jer..aku rsa bersalah..tp salah dya jgk..nk tgk wyg..siang2 bleh la...ni mlm2..mna elok ank dra blik lwat2...aku rasa bsalah lak..otak da blur..ati aku rsa kosong ja...kaki aku melangkh ja xtau arah...mood aku brubh...kata2 aku brubh ksar plak bla jwb soaln2 dya...aku rasa nk balik skrg!!tp hati aku sbnrnya lain...erm...bod*hkn..? aku jln ja...tnpa aku sdari aku da tawaf jusco tucoz x tau arh balik....ap yg dya ckp pon ak xpduli lg...tp dya setia ja mengikut dr blakang...n aku rsa cm nk pusing blkg n ngis ja kt dada dya,..aku sndri xtau napa...but kami msih ada bts2..dan aku msih dalam keadaan waras..
dya trik aku pusing balik sbb kmi da jln terlalu jauh..hak3..ni suma aku pnya psal lani..ikutkn perasaan ja..then kami dah berada di jln yg btul..hmpir dgn kapitan, dya trik aku msuk ctu n order air..aku diam n dya orderkn air milo tuk aku...suasana dingin ja..aku diam ..dya pon diam...aku dpt rsa dya pndg2 muka aku yg cm seposen nih...aku??lagilah xpndg muka dya...bertntang mata pon aku x pnh...huhu
mayb dya rasa yg aku dah nk balik sgt so dya pon suh la aku mnim air tu n kami balik, tp aku x mnum pon...egokh aku??bla aku ttp x mnum dya pon bgun nk g bayar..tp aku ttp mnum.. aku slalu ingt psan dya minum or mkn msti habis..jgn bazir. so aku mnum smpai habis! kami pon jln.. aku pndg muka dri tpi..kesian dya..mlayan kerenah aku yg xsuda2 ni..actualy aku sayang dya...mcmna la aku nk truskn hidup andai tnpa dya..hurm..xdpt aku bygkn.
bla dah kt dpan masjid,aku ckp kt dya yg bru kul sepuluh n mkngah myb blom blik coz dorg kuar mkn. dya pon ajak la aku g mkn..sbnrnya prut aku just mkn nsi goreng ja pg tdi...tp bla hal td jdi aku hilang selera...xmkn smpai esok pon xpa,huhu..ego!...tp bla dya ajk aku angguk ja..time nk langkah longkah something tlah brlaku....aku just acah2 nk langkh jgk then tba2 tngn dya cpt menggenggam tgn aku..zupp..cam elektrik aku rsa...ya allah. for the first time tgn gwe di pegangin ama cowok..duh,dada gwe kencang bangat...gak gwe nyangka.!
n kami makan kat BM tomyam restaurant. erm...g mana pon gwe bahagiaaaaa bangat ama dya. ternyata dya perhatian jga...bkn laki2 yg ego n pntgkn dri sndri, itu aja yg bsa gwe berikn ksimpulan about dya bt masa skrg..huhu.

No comments:

Post a Comment