Sunday, July 26, 2009

hurm...for the long time i'm not writing...dan sepanjang itu jgk lah...bermacam2 hal jadi kat aku.
mulanya aku sedih coz my pointer rendah. n aku jadi x smgt gla nak truskan study aku..tp bla kawan2 beri aku smgt and sentiasa memberi aku kata2 yg memberangsangkn..aku mula membuka hatiku untuk pelajaran. aku mula bangun untuk terus melangkah ke hadapan.satu kata azimat yang terpahat dalam hatiku.."kita tidak kalah jika kita berada di bawah,tapi kita kalah jika kita tidak cuba untuk bangun semula" insyaallah..aku akn lebih berusaha...aku tahu semua yang berlaku berpunca dari diriku sendiri. aku terlalu leka. terlalu main-main dan ambil mudah dengan semua perkara d sekelilingku. awalnya aku marah pada hubungan cintaku dengan lelaki yang menyayangiku itu.. tapi bila di fikirkn balik..perkara tu x seharusnya menjadi alasan..jadi aku salahkn diriku sendri. dye x salah... salahkah dye mencintaiku??
semester baru bermula..aku banyak menghabiskan masaku bersama teman2ku. teman2 baruku. syakira,wani,pikah,sheila n sume budak2 yg serumah ngn aku..even kami sekelas,bila dah duduk sebumbung ternyata kami lebih rpat. aku xsangka kami bleh jadi sahabat. sahabat yang aku katakn ini adalah,teman2 yg sering cuba meringnkn beban temannya,teman yg ssh sngnya bersama,teman yg tersenyum bla kta bahagia,tman yg sedih bla kta ssh,teman yang mnegur bla kita salah, teman yang membawa kta bersama ke jalan syurga. itulah tman.. aku terharu saat aku melihat ksungguhan teman2ku bersama kehulu kehili membntu aku tentang subjek yg harus aku repeat. aku merasakn ada tali persahabatan antara kami. alhamdulillah..aku bahagia punya sahabat sperti mereka.
hampir dua minggu aku dingin dengan lelaki ini. aku sendri x tahu knapa?apa puncanya...yang aku tahu buat msa tu aku mahu menjauhkn diri darinya...tapi tidak pula aku membencinya. kosong...hatiku kosong saat aku dipersoalkan tentgnya oleh tman2ku. aku ingin dya berdikari, belajar untuk buat keputusan yg terbaik untuk drinya sendri. aku mahu lelaki yg ada pendirian, yang berusaha, yang ada wawasan. dia harus berubah jika dia sayang dirinya sendiri. aku x mau dia berubah kerana aku. tetapi biarlah kerana kedua ibubapanya. biarpun hibungan dya dan keluarganya tdak sperti org lain,aku mahu dya sedar...dya lahir dari kasih syg ibubapanya. biar pun dya kekurangn kasih seorg ibu,dya msih punya ibu tiri yg syg dirinya. aku percaya kasih seorg ibu biarpun ibu tiri semestinya ikhlas dan suci.. seseorg tlah menasihatiku, telingaku mula menangkap mksud katanya...katanya,aku sbgai kekasihnya seharusnya berada d smpingnya,membntunya,mmbimbingnya, mmbri dya smgt. terlalu lama aku mmikirkn hal itu..smpailah aku smsnya dan bertanyakan perkembangnnya. ternyata dya tidak terurus. lalu aku gagahkn dri bertemunya dan membntunya. hari semakin hari....kasih, syg, cinta aku mula pulih kembali...dan aku mula kembali merasakan cinta yg kian pudar dulu.

No comments:

Post a Comment