Monday, May 3, 2010

setenang yang mungkin....

semalam....aku ke pantai...menenangkan fikiran..
mencari kedamaian...tapi lain pulak jadinya...
aku di ganggu  seorang mat bangla yang mungkin sangap..bencinya..
kenapa mesti aku...pegilah kacau orang lain...%^&(*)
aku kuatkan hati and mencari helah untuk lepaskan diri dan keluar dari surau tu...
tak sangguo aku di tangkap berdua2an dengan mat bangla and kena kawin
yekkk.....
aku bawa diriku ke pantai...
menenang kan hatiku yang berdebar sangat2.. takut? erm xder la sangat cuma geram...
macam nak penampar ja mat bangla tu..tapi malas cari pasal..
baik blah jer dari tempay kejadian tu...
dia cal cakap nak datang...
risau kah dia??
tapi kenapa ambil masa yang begitu lama untuk bertindak datan ke pantai...
aku kat pantai sejak petang lagi..
hurm...
tapi walaupon aku tak tau apa yang ada dalam hati dia..
yang aku tau...aku rasa macam nak pelok dia time aku nampak dia..
kenapa??
aku.....rindu lelaki itu..
tapi tak terluah dengan kata..
pelukan hanya sekadar di minda..
kaku....
hanya menghilang rindu di hati dengan memandangnya dan tersenyum...
tahukah dia aku kesunyian..
kenapa dia buat aku macam ni...
dia dah tak selalu dengan aku..
dia ada hidupnya sendiri sekarang..
hidup yang dia sahaja tahu..
dan tak sudi lagi berkongsi dengan aku..
hurm...apalah nasib diri...
bahagia kau cuma sebentar sahaja iz.....itu hakikatnya..
dia selalu bertanya kenapa aku sekarang banyak mendiam...
bukankah lebih baik aku berdiam dari aku bersuara
mengucapkan butir kata yang berbisa...
hanya membuat hatimu terseksa...
lebih aku berdiam dari aku memulakan sketsa..
merajuk,melarikan diri dan menangis seperti anak kecil...
aku tak mahu lagi seperti itu...
aku lebih memilih untuk berdiam diri sekarang..
cuma berwajah tenang...dan tak lagi banyak kerenah seperti dahulu..
aku tahu jodoh kita tak mungkin bertahan lagi...
kerna aku tidak cukup kuat untuk bertahan dengan semua ini..
tahukah engkau apa punca perpisahanku dengan kekasihku dulu?
kerana dia selalu dengan hidupnya..mengejar cita2 sehingga tiada masa untuk diriku...
sentiasa bersama teman-temannya
aku terpinggir..terasa diri sepi..
lebih baik sendiri dari menjadi penanti..
jadi...tidakkah situasi kita sekarang juga sama....
dan apa jalan kita sekarang masih harus diteruskan.?
jawab lah wahai lelaki...

No comments:

Post a Comment