Saturday, September 26, 2009

doaku

today i coming back at home. i back early bcoz have a few assignment that i need finish. now, i'm already finish asgnment for retailing, food science. just left asgnment for ctu and mgt.. my god...howcome...i didn't anything for that asignmment...mati deh guwe...=( saifuddin...bantuin aku dong....apa, loh ngak sayang ama guwe???bikin guwe pusing kya gnih....left one week to finish this work. it need a slideshow only, puan mel dont paperwork...fuh...nasib..
tapi yang pasti di sini nak aku ceritakan raya haritu tetap macam raya2 yang lalu, aku still x merasa hari raya, malam raya org semua sibuk menghias rumah, pasang langsir baru, isi kuih raya dalam balang, tukar kusyen sofa semua, tengok budak2 main bunga api...tapi aku cuma duduk rumah aku. sampai la pukul 2,3 pagi baru kami bertolak balik kampung..sebab ap??sebab aku ni cacat....aku x macam orang lain. dr kecik smpai besar aku benci hari raya...aku manusia yang allah ciptakan kelemahan aku takut benda2 yang bunyinya kuat... bukan aku terkejut..tapi aku takut...apa yang aku takut???apa yang nak di takutkan???semua orang cakap senang...sebeb dorang xder kat tempat aku....mungkin bagi dorang itu satu perkara yang boleh dorang jadikan bahan ketawa...tapi aku? selama 19 tahun aku hidup, selama itulah aku menderita. orang x penah fikir kesedihan aku, pendritaan aku, kekurangn aku....semua orang cuma boleh ketawakan aku...anggap aku ni badut yang buat dorang ketawa gembira, gelihati. abah pulak selalu cakap, camna aku nak hidup ngan orang lain selain keluarga aku?cama aku nak berdikari sesuaikan diri dengan orang yang xpenah tau kekurangan aku... suami??hurm aku penah jugak fikir semua tu...dan aku berserah pada suratan takdir...andai allah telah menetapkan bahawa hidupku sekadar membahagiakan kedua ibubapaku...aku redha. satu yang aku pinta, selagi semangatku untuk hidup masih ada, akan kuteruskan menyembahmu ya allah...tapi andai kau rasakan keperitanku dan aku tidak berdaya lagi dengan kerenah manusia di muka bumimu ini...pendekkanlah umurku...ambillah aku dalam iman.

No comments:

Post a Comment