Tuesday, March 10, 2009


hari ini bermulanya kelas selepas bercuti selama tiga hari,iaitu terlebih sehari bersempena maulidur rasul. hari ini juga aku dan teman-temanku menghantar assignment kami yang kami bertungkus lumus buat macam orang separuh gilak......selama cuti tiga hari ini. ..patutkah??orang lain bercuti siap balik kampung,kami kat sini dah macam anggota polis sri aman yang sibuk menyelesaikan kes jenayah terbesar. aku yang demam-demam pon tetap bmenguatkan semangat demi menyiapkan papper work ni..kerana aku ingin menjadi rakyat malaysia yang berwibawa dan berwawasan. dengan itu marilah kita bersama wahai anak-anak melayu bangun,berjuang demi bangsa dan negara.......%&^*&(^???apa benda ini..ayoyo.....lari tajuk nih..maaf-maaf.kesulitan amatlah dikesali. berbalik kepada cerita asalnya,oleh kerana kami teramatlah bosan pada malam ahad itu. mel pon mengsms lah along untuk menyatakan hasratnya ingin meminjam keretanya. farah dan aku pon bersetuju dengan cadangan tersebut. namun apakan daya,kereta along telah pon dipinjam paktam. for your information, farah and mel are my bestfreind since jengka lagi. dulu kami rapat tapi sekarang lagi rapat.
sambung balik citer tadi, disebabkan tak boleh nak keluar because kereta tak ada,so kami pon nak makan lan kat food court,kami tanya mel buka or tak. mel said buka....tapi memang tenuk tol la dak mel nih....mane buka pon....bikin gua hangin tol dak ni.....putaq kepala baru tau. aku dah naik loyerr...tengok lauk-lauk yang terhidang, aku rasa lauk-lauk tu adalah lauk pada pagi tadi...memang best arr....kami dah ambik nasi and lauk tapi farah kata nak makan kat luar pulak,aku pon teringin...mel ikot aja......last-last kami tinggal ja nasi tadi atas meja...nhuhuhu,nasi da nak basi memang patut tinggal aja macam tu,tak rugi pon...hukhukhuk...tak dose kan...xdose kan....=)
kami keluar selamber,penuh bergaya and confidentnye aje dengan matrik kad tak pakai. awalnya memang dorang takot jugak ntapi aku cakap redah ajer....huhuk....buat pala..sekali-sekala....tak pa aihh...dah la time tu dah pukul 9.45,farah cakap dah lewat,so sempat ker???,aku and mel jawab"sempat jerk..."....buat pala lagi...
so kami pon makan kat kedai nabila aja bagi menyempatkkan kami masuk sebelum pagar tutup. tunggu..punya tunggu.....punya tuggu......ya allah ya tunhanku,lamanya nak dapat makanan yang kami order tadi......farah and mel nak makan koewteow tomyam, aku pulak nak makan mi bandung..memang sangat sopan arr..tukang masak ni memasak...sangat lama yer...perut dah makin lapar,hati dah kian mendidih,n meja macam nak jer kami terbalikkan....bila dah pukul 10.40 barulah dapat santapan kami.....lapar tuhan aja yang tau..dah lah...dah lambat. makanan pulak panas..huh...malaysia is so hot......dari jauh kami dah nampak abang gat tu tutup pagar, memang lagi hebatlah kami berperang....huhu..lidah gua rasa macam makan bara.....sangat seronoklahhh! then dah berjaya menhabiskan mi yang terakhir,kami terus bayar......and bersedia untuk lari bagi sampai ke garisan pintu pagar. sampai kat pintu pagar degan penuh berhati-hati+muka selamber+buat-buat tak bersalah(matrik card x pakai+masuk lewat)+muka budak baik.
mata ke hadapan aja,kalau abang gat panggil pon anggaplah macam tak dengar....kami berjalan dengan pantas......then mel kalih ke belakang and cakap pak guard tu bawak keluar buku saman, farah pulak katra pak guard tu nek motor nak kejar kami...apalagi, tanpa berlengah-lengah kami terus lari lintang-pukang+x cukup tanah+bertolak hang aku....hoho...memang tak ingat orang belakang dah haihh....lari aja.....janji sampai pintu pagar asranma baiduri....syukur tak ada apa-apa kecelakaan yang berlaku......kami bebasss.....macam menang piala olimpik lak rasa...huhu...kami bertiga..kalau dah bertiga memang perangai jangan cakap ar...mengalahkan budak sekolah tadika......bilalah kami nak dewasa...hihihi....pompuan biasalah tu....hidup mau rancak...macam mana pon kita sedih,kawan sentiasa di sisi...itu baru namanya KAWAN... TOL X?

No comments:

Post a Comment